Održivost – odgovornost u društvu i konkurentska prednost
Održiva poduzetnička aktivnost imat će ključnu ulogu dugi niz godina ako želimo spojiti gospodarski napredak i okoliš s društvenom ravnotežom. Tvrtke ovdje snose posebnu odgovornost – na primjer, s proizvodnjom koja štedi resurse, proizvodnjom ekološki prihvatljivih proizvoda, tehnološkim inovacijama i društveno odgovornim praksama. Tvrtke tako doprinose održivom društvenom razvoju. Održive poslovne prakse sada su preduvjet za održivo društvo s društvenim, ekološkim i ekonomskim ciljevima. Osim toga, tvrtke koje se pridržavaju ovih aspekata korporativnog upravljanja imaju koristi od ključne konkurentske prednosti. Održiva poslovna praksa i izvještavanje stoga sve više postaju strateški alat za upravljanje poslovanjem.
Kako bi se omogućila ova konkurentska prednost i iskoristila je u korist razvoja tvrtke, tvrtke izvješćuju o uspješnosti održivosti tvrtke u (grupnom) izvješću menadžmenta ili u zasebnom izvješću o održivosti. Na taj način informiraju interne i vanjske dionike, kao što su dioničari, analitičari, kupci, zaposlenici, vladine organizacije, nevladine organizacije, dobavljači i šira javnost. Uz ove informacije, tvrtke mogu povećati svoju percepciju kao dobro vođene organizacije koje održavaju i jačaju svoju tržišnu kapitalizaciju, na njih se gleda kao na atraktivne poslodavce u konkurentskom okruženju, ostvaruju prednosti akvizicije i još mnogo toga.
Održivost - strateški alat korporativnog upravljanja
Aspekti održivosti koji imaju značajan utjecaj na budući razvoj tvrtke ili grupe moraju se procijeniti i objasniti s njihovim materijalnim mogućnostima i rizicima. Nadalje, od javnih trgovačkih društava očekuje se da daju dodatne informacije u izjavi o korporativnom upravljanju ako se uprava dobrovoljno obvezala na usklađivanje korporativnog upravljanja s ciljevima održivog razvoja.
Trenutni razvoj
Kontinuirani razvoj izvješćivanja o pitanjima održivosti vidljiv je, između ostalog, u obliku povećanih zahtjeva temeljenih na Zakonu o provedbi direktive o DOP-u u usporedbi s trenutačno primjenjivim obvezama izvješćivanja u okviru (grupnog) izvješća upravljanja. Ovi zahtjevi predviđaju proširenje obveze izvješćivanja o nefinancijskim informacijama za velike subjekte od javnog interesa s prosječno više od 500 radnika. Na temelju toga, ove tvrtke moraju u (grupno) izvješće menadžmenta usvojiti nefinancijsko izvješće s detaljima o ekološkim, socijalnim i radnim pitanjima, kako se poštuju ljudska prava te kako se bore protiv korupcije i mita. Međutim, ove se informacije također mogu objaviti u zasebnom izvješću o održivosti, pod uvjetom da se objavi na web stranici tvrtke ili zajedno s izvješćem uprave (grupe) ili najkasnije četiri mjeseca nakon ključnog datuma bilance te se navede u (grupno) izvješće upravljanja.
Prednosti vanjske revizije
Vanjska revizija izvješća o održivosti daje važan poticaj vjerodostojnosti izvješća, pomažući u održavanju ili uspostavljanju ugleda poduzeća i poboljšanju komunikacije s dionicima. Daljnje prednosti vanjske revizije mogu proizaći iz prijedloga koji se odnose na modeliranje internih procesa, prijedloga o potencijalnim poboljšanjima u upravljanju održivošću i preporukama za učvršćivanje održivosti u korporativno upravljanje.
Naše usluge
Naši stručnjaci rado će vas podržati u opsegu postavljanja vašeg izvješća o održivosti ili s problemima u vezi s nefinancijskim izvješćima, ili obavljanjem revizorskog pregleda ili revizije vašeg izvješća o održivosti.